Sep 18, 2009

Tinggal Kenangan - Ahmad Bin Pairan

Macam mana nak mulakan? Bagaimana hendak aku ucapkan? Hanya tinggal beberapa hari lagi umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri dan akan bergembira pada waktu ni... Tapi Aunty ku dan anak-anak akan merasa kehilangan yang amat besar kerana tidak dapat beraya bersama uncle..


Betullah orang cakap yang pergi biarlah pergi yang hidup mesti meneruskan kehidupan seharian tapi bagaimana rasanya kalau ini terjadi di tempat kita? Kita mungkin dapat melupakannya tapi mengambil masa yang lama.....


Aku kalau dengar lagu raya tersangatlah gembira kerana akan balik ke kampung tapi apabila teringatkan arwah uncle terasa sebak di dada dan mulalah aku menangis... X tahulah kenapa aku betul-betul teringat akan uncle mungkin uncle dan keluarganya sangat rapat dengan kami.
Ni ada beberapa keping gambar yang baru aku dapat dari simpanan uncle ku yang seorang ni Yaacob Muhammad dari Tawau Sabah..


Ni kalau x silap Raya tahun 2008 di Tawau Sabah..Uncle yang berbaju melayu biru bersama dengan Aida (baju purple) dan Ema (baju Hijau) ema adalah anak yang ke 3. Maaf aida bukan kakak sengaja hendak menyedihkan hati tapi sekadar untuk kenangan kita bersama.

Ni sewaktu majlis cukur rambut cucu uncle... nikita, uncle berbaju hijau yang berdiri sebelah tu my dad..


Ni sewaktu melapah kambing untuk majlis Aqiqah.. yang botak(sorry ye jali) tu menantu uncle. My dad n uncle..



Uncle Ahmad Pairan yang berbaju hijau, sebelah tu my uncle gak Jumali Jumingan dan yang berbaju biru tu Jali....


Moga Rohnya Dicucuri Rahmat... Amin

2 comments:

  1. memang sedih mengenangkan yang telah tiada time2 raya begini.

    Salam Aidilfitri dari eedany. Maaf zahir & batin.

    :)

    ReplyDelete
  2. salam eedany...

    yalahkan terutama yang rapat dengan kita...


    salam aidilfitri juga.. maaf zahir dan batin

    ReplyDelete