Nov 17, 2009

Hari Sabtu dan Ahad Yang Ku Nanti..

Sabtu dan Ahad adalah hari yang paling di nanti-nantikan oleh orang yang bekerja... betul ke tak? X tau lah pula orang lain kan tapi akulah orang yang paling gumbira sekali coz 2 hari tulah aku boleh lepak-lepak dan sebagainya. Tiba je hari jumaat semangat yang hilang datang apabila menjelang petang coz esok boleh cuti... hehehehe.
Rata-rata kawan-kawan ku akan masak special untuk family bila tiba hari sabtu dan ahad tapi berlainan pula aku. Aku hari sabtu dan ahad akan makan diluar hehehehe.... coz dari Isnin hingga lah ke Jumaat aku masak di rumah.. Jadi kalau dah tiba hari ni aku buat breakfast merangkap makan tengahari (boleh gitu?).. Suami dan anak-anak dah tahu rutin mingguan ku ini...
Ini keje hari Sabtu... cari-cari tempat makan last-last duduk dekat pizza hut dah duduk di situ hampir setengah jam x de pun orang-orang pizza hut nak layan kami anak beranak daripada aku naik hangin dekat situ lebih baik aku blaaa.... bertukar lah tempat ke Ayam Mas....
X sempat nak ambil gambar makanan coz dah lapar... hanya ni jelah..

Cheese cake..

Ni minuman iwan..Mocha c'cino. Waktu ni dah petang dari Mega Mall berpindah ke EC Mall.. jalan-jalan masuk lagi kedai minum Roti Boy lepak dekat sini... hehehehe... Untuk makan malam x sempat nak ambil gambar... dah seharian bejalan memenatkan semua badan-badan kita pun balik lah ke sarang..
Ni cerita ahad pulak..

Ahad hari tu agak lewat gak kami keluar rumah dalam jam 5 petang gitu... dari rumah jalan-jalan kejap teruslah cari makan.. first choice nak ke Mail ikan bakar tapi minggu lalu dah ke situ jadi kita tukar selera lah pula ke Sara Thai tuk makan malam...

Air kelapa untuk iwan dan erin...


Menu hari ni.. kerabu mangga. Dah licin belum lagi nasi datang.




Sayur kailan ikan masin.


Udang salut tepung...2 kali order udang ni, iwan n erin suka makan..


Nasi putih .



Ikan siakap stim masak limau... sedap rasa masam-masam gitu. Cian erin x boleh nak makan coz pedas...



Minggu depan entah nak makan di mana lagi nie...... hehehehe


2 comments:

  1. lebih kurang sama jer lauk yg sy order klu makan kat sara thai hehehe tp mmg best makan kat situ

    ReplyDelete
  2. lina...

    yelah tulah kegemaran...

    ReplyDelete