Dec 22, 2009

Akhirnya..........

Ahad - 6 Disember 2009. Biasalah kan aku yang selalu lambat nak meng'entry'. Ahad tu biasalah pi jenjalan kesian ngan iwan n erin yang terperuk je kat rumah selama cuti sekolah, belum ada plan nak pi bercuti lagi. Insyaallah akhir tahun baru nak pi bercuti tapi tak tahu kat mana nak pergi....


Gambar aku n erin..waktu ni memang aku dah sakit tapi masih maintan lagi kan.. wajah yang di buat-buat ceria padahal menahan sakit aku seorang je yang tahu....

Wajah idi yang separuh je yang dapat n iwan yang langsung tidak kelihatan.... hehehehe..

Sempat lagi jalan satu Mega Mall sambil lepak-lepak. Nak pergi klinik tapi x ada doktor perempuan waktu tu jadi terpaksa pi malam. Jadi sambil menunggu malam tue kita 4 beranak jalan-jalan dulu habiskan masa...

Malam jam 7.45 tiba di Klinik Al-Farabi Kuantan..ramai orang waktu tue. Tiba giliran aku doktor lelaki gak yang periksa tapi doktor tue bagi pula saya ngan doktor perempuan yang biasa periksa aku..... Dah jumpa doktor perempuan tue dah bagi tau masalah yang aku hadapai akhirnya aku di scan.... dan keputusan nya ialah............... ada sesuatu di luar rahim ku.. berderau darah ku. Sakit perut yang aku hadapi selama ini dah dapat di kesan. Idi di panggil oleh doktor Noritta (kalau x silap) doktor yang sangat baik sekali. Doktor menasihati idi supaya aku di bawa malam tu juga ke hospital untuk dirujuk dan dibuat pemeriksaan yang lebih teliti. Surat "emergency" dah dikeluarkan oleh klinik tersebut untuk Hospital Besar Kuantan. Setelah sampai di HTAA diperiksa sana, diperiksa sini, di cek air kencing.... dan

....

....

....

....

....

AKHIRNYA...........................malam tue juga aku di tahan di Hospital.

Engkau nampak aku senyum..? Ya senyuman yang banyak tersirat di dalam hati yang orang lain x tahu.. senyuman yang dalam ketakutan, apa lah yang akan terjadi selepas ini.. Senyuman ini aku buat untuk 2 orang anak-anak ku yang waktu ni berada di hadapan ku supaya mereka x takut apa yang aku rasa sekarang, aku tak nak menakutkan diorang berdua.... Senyuman ku ini hanya suami ku Idi je yang tahu yang sebenarnya aku sangat takut pada waktu nie.....


Sakittt..... masuk air nie.... Aku yang sangat penakut ni telah di cucuk oleh jarum... ohhhh tidakkk....
entry selanjutnya akan kau masukkan pada masa yang sesuai..

No comments:

Post a Comment