Jan 20, 2009

Fahamilah kepenatan & kesusahan ku ini....

Hari ni adalah hari yang penat bagi aku... bukan hari ni jak perkara ni bermula dari ahad malam tu lagi sehingga lah hari rabu 21hb Jan ni.....
Kepenatan ku ini tidak dapat aku nak kata hanya akulah yang menanggung kepenatan diri ku ini x ada sesiapa yang boleh membantu aku di sebabkan aku tidak ada sanak saudara di sini maklumlah aku ni perantau...Nak tahu kenapa?
Ni di sebabkan laki aku ni dah mula out station, bila perkara dan hal ini berlaku ternyata akulah yang mengambil alih semua tugasnya menghantar n mengambil anak2 dari sekolah, akulah yang menguruskan semuanya.. Bayangkanlah jarak antara rumah n tempat keje aku sejauh 50km (ulang alik) penat lah memandu. Walaupun jauh aku sebagai seorang ibu gagahi juga tuk mengambil anak2 kesayangan ku (kalau x aku siapa lagi kan) dan sebagai seorang isteri turut menjaga harta yang diamanahkan oleh suami ku.... Sampai bila lah aku harus begini? Tolonglah pegawai2 JPA, tolonglah luluskan pertukaran jabatan ku ke bandar atau Pejabat IM. Mungkin ada hikmah di sebalik kepenatan & kesusahan ku ini..... Aku redha atas segalanya...Amin.
*Siapalah yang akan memahami kesusahan yang aku alami sekarang? Ada seorang hamba allah sahaja yang memahami kepenatan & kesusahan ku ni, hamba allah itu ialah Idi. Idi? Ya dialah suami ku, dia sahaja yang memahaminya....

No comments:

Post a Comment